Hemoroidy

Hemoroidy jsou rozšířené žilní pleteně v oblasti konečníku. Jedná se o častý problém velké části dospělé populace. Na jejich vzniku se podílí více faktorů např. nevhodná strava s nízký obsahem vlákniny, kouření, sedavý životní styl, fyzická námaha či některé druhy sportů. Podle velikosti rozlišujeme čtyři stupně hemoroidů, přičemž operační řešení vyžaduje III. a IV. stupeň postižení, kdy dochází k prolapsu sliznice konečníku s žilními uzly a k opakovanému krvácení z uzlů s častými záněty.

Příznaky hemoroidů

Mezi nejčastější příznaky patří bolestivost při a po stolici, krvácení po stolici s následným vyhřezáváním uzlů z konečníku a svědění.

Operace hemoroidů Longovou metodou

Operace hemoroidů Longovou metodou představuje mini invazivní metodu, jejímž cílem je ošetřit patologicky zvětšené žilní uzle v oblasti konečníku, jako prevence dalšího krvácení, bolestivosti a vyhřeznutí z konečníku. Je indikována tam, kde selhává konzervativní léčba (úprava stravy, čípky, koupele) a u hemoroidů III. a IV. stupně, kdy dochází k prolapsu anální sliznice.

Výhody operace Longovou metodou

• minimální pooperační bolestivost
  • kratší doba operace, kratší doba hospitalizace i pracovní neschopnosti
  • příznivý kosmetický efekt
  • dlouhodobé řešení

Konzultace k operaci hemoroidů Longovou metodou

Pro objednání individuální konzultace kontaktuje naše pracoviště.

Předoperační příprava

Zhruba 3 dny před operací je vhodné jíst pouze lehce stravitelnou stravu. Den před operací je provedeno vyčištění střeva a konečníku perorálně podaným roztokem.

Průběh operace hemoroidů

Operace hemoroidů se provádí většinou v krátké celkové anestezii a trvá 15-20 minut. Za pomoci speciálního nástroje tzv. cirkulárního stapleru, který se zavede do konečníku, je odstraněna část sliznice i s žilními pleteněmi  a následně je provedeno sešití konců sliznice k sobě speciálními mini svorkami. Výsledným efektem je zatažení sliznice zpět do konečníku. Po výkonu je zaveden do konečníku speciální tampon jako prevence pooperačního krvácení, který se odstraňuje 1. pooperační den.

Možná rizika operace hemoroidů

V ojedinělých případech se mohou vyskytnout komplikace jako větší pooperační krvácení, hematom a otok konečníku či porucha funkce svěrače konečníku.

Doba hospitalizace a rekonvalescence po operaci hemoroidů

Obvyklá doba hospitalizace po výkonu je 1-2 dny, poté je pacient propuštěn do domácího léčení. Při nekomplikovaném průběhu je přibližná, celková doba rekonvalescence 4 týdny po výkonu s omezením fyzické zátěže. Pracovní neschopnost trvá asi 1 týden. Důležitou součást rekonvalescence představují opatření k prevenci zácpy tzn. dodržování dietního režimu a dostatečný příjem tekutin. Doporučováno je sprchování konečníku po stolici vlažnou mýdlovou vodou.